2017-02-17 Pressrelease WIN five years (Swedish)

PRESSMEDDELANDE                                                                                                  Lund 17 februari 2017

Vattennätverket firar fem år med utdelning av WIN Award

Igår firade nätverket WIN Water att det funnits i fem år. Det firades med att dela ut WIN Awards till fyra företag som utmärkt sig inom sitt område. Vattenacceleratorn WIN är ett initiativ från vattenbranschen och arbetar med att snabba på innovationstakten och få ut innovationer på marknaden.

Sedan starten 2012 har nätverket hållit 20 partnermöten som totalt samlat ungefär 900 personer som har nätverkat, gjort affärer och fått inspiration. Nätverket har under de fem åren vuxit från nio medlemmar till idag drygt 60. Det är nu 37 innovationsbolag och 26 partners som ingår i nätverket. Medlemmarna i WIN kommer från Sverige, Finland, Danmark, Tyskland och Holland.

Följande pris delades ut:

WIN Growth Award 2017

Nominering: For their rapid growth, great entrepreneurship, successful branding and visionary courage.

Pristagare: ORBITAL SYSTEMS

WIN Innovation Award 2017

Nominering: For their disruptive water treatment upgrade – from vacuum to silicon.

Pristagare: WATERSPRINT

WIN Business Award 2017

Nominering: For securing large customers on a huge market and making impressive deals with WIN partners.

Pristagare: EKOBALANS

WIN Ambassador Award 2017

Nominering: For crossing bridges and borders to match make at most WIN events and positively contributing to the network.

Pristagare: ADEPT WATER TECHNOLOGIES

Här ser vi vinnarna som tog emot WIN Award:

–          Michael Wick som är VD på danska Adept Water Technologies

–          Rickard Carlsson från Watersprint

–          Orbital Systems VD och grundare Mehrdad Mahdjoubi

–          EkoBalans grundare Gunnar Thelin

För ytterligare information kontakta:

Maria Sätherström Lantz, verksamhetsansvarig på WIN, +46 709 999 774

Om WIN Water

WIN Water är ett initiativ från vattenbranschen för att öka innovationstakten och snabbare möta behoven inom vattenområdet. Genom WIN Water lyfts vattenmarknadens behov fram till vatteninnovatörer, som får återkoppling på sina idéer direkt från marknaden. WIN startades 2012 och korsbefruktar, skapar affärer och synergier mellan företag och organisationer i nätverket. WIN är en del av Ideon Open – på Sveriges ledande innovationsmiljö, Ideon Science Park i Lund – med ambition och potential att skapa tillväxt genom öppen innovation, oberoende av bransch eller geografisk hemvist. Här har näringslivet chans att utveckla sin innovationskraft för att bättre klara den globala konkurrensen genom att samverka med den senaste forskningen, andra företag och drivna entreprenörer. www.winwater.se